Eindelijk een update.

21 november 2016 - Batemans Bay, Australië

Nou hier dan eindelijk een update vanuit Assie. De vlucht ging helemaal prima alleen de eerste ronde (11 uur) had ik het behoorlijk lastig met het stilzitten. Aangekomen in Hongkong hebben we 1,5 uur gewacht op de aziaten die ons naar het hostel zouden brengen. Met een bus naar het hostel toe, bij het hostel aangekomen moesten we eerst met een krakkemikkige lift uit 1923 naar boven toe. Maar is allemaal prachtig. We hebben een paar uurtjes door Hongkong rondgezworven, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er nooit meer terug kom. Zowel de stad als de mensen daar zijn niet zo mijn ding zeg maar. Toch leuk dat ik er geweest ben.

Na nog eens 9 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwamen we eindelijk aan in Sydney!! Met een busje werden we naar het hostel gebracht waar we de komende 4 nachten zouden verblijven. (We zijn ik en de groep waarmee ik samen  ben gevlogen. Zo'n 20 mensen). Aangekomen in het hostel (Hostel Sydney Beachouse in Collaroy) zat ik samen met 6 andere meiden op een kamer. Het was erg gezellig maar iedereen had wel even een momentje van besef dat we de komende periode, voor mij dan een jaar, uit een rugzak moeten leven en dat we aan de andere kant van de wereld zitten van onze families en vrienden. Maar snel de draad oppakken en met de groep bbq'en. Daar heb ik mijn eerste stuk kangaroo vlees op, het leek gewoon op biefstuk dus heerlijk!

Dag 2 wat dingetjes regelen zoals een bankrekening en tax number om te mogen werken.

Dag 3 gingen we surfen. Met een bussie volgeladen richting Wollongong om te gaan surfen. Op het strandje in Wollongong stonden 3 surf dudes op ons te wachten. Na wat uitleg gingen we het water in en het is me redelijk wat keren gelukt om op plank te staan. Uiteraard ook regelmatig vol in de golf kopje onder gegaan. 3 blauwe plekken rijker van de klappen die ik van het surfboard heb gekregen, kan ik wel zeggen dat ik heb gesurfd in Australië.
Dag 4 naar de Blue Mountains geweest. Omdat er niet veel mee gingen en we dus met een redelijk kleine groep waren, stelde de gids voor de langere route te nemen. Dit was echt prachtig. Door de regen van die avond was het op sommige plaatsen wel een beetje nat. De trappen/weg naar beneden bestaan vaak uit grote stenen met een leuning ernaast. De gids had nog gewaarschuwd dat het glad kan zijn op bepaalde stukken, maar wie gaat er op de trap naar beneden weer vol onderuit.....ja ik natuurlijk. Gelukkig niets aan overgehouden behalve nog een blauwe plek. Met de gids zijn we nog naar een paar andere uitzichtpunten gereden waar je alleen waarschijnlijk nooit zult komen. Als laatst zijn we ook nog naar een soort dierentuin geweest waar we wat toeristische kiekjes met een Koala en een Kangaroo hebben genomen. Ik dacht even leuk een arm om skippie heen te slaan maar dat waardeerde hij waarschijnlijk niet echt dus maakte een bijt beweging richting mijn gezicht, ik schrok me dood natuurlijk dus ben snel terug gedijnst. Het leverde wel een grappige foto op (zie foto's).
'S avonds gingen we stappen in Manly. Dat was een mooie avond waarbij we hebben mogen genieten van iemand die de spierendans met jampotjes deed (de persoon in kwestie had 2 drankjes vast die in jampotjes zaten en hij hield ze zo vast dat de spierballen er goed mee uitkwamen, daarbij maakte hij een dansbeweging waarbij vooral alleen zijn bovenlichaam in actie kwam). Oke goed verhaal, je had erbij moeten zijn denk ik, maar we hebben er veel lol om gehad.
De volgende dag moesten we het hostel uit. Ik ben toen naar een hostel in het centrum van Sydney verplaatst en heb die middag nog afgesproken met Esther (NL meisje die ik ken vanuit San Sebastian). In het hostel had ik een kamer geboekt met 32 bedden. Je moet alles een keer meegemaakt hebben dacht ik zo en hij was het goedkoopste voor in hartje Sydney. De eerste nacht ging prima. Wel kwam er snachts een dronkenlap de kamer op, die er vroeg in de avond ook al totaal bezopen op de kamer zat 2 meter van mijn bed. Maar helaas was de beste man snachts dus terug gekomen naar het hostel en had een random bed die nog leeg was gepakt (2 meter van Van mijn bed). Daar lag hij al schijtend en hard tegen zichzelf pratend op het bedje. Maar 10 min later kwam er een jongen binnen die dat bed toegewezen had gekregen. Na een paar pogingen om de man van zijn bed af proberen te krijgen, wat niet lukte, verdween de jongen weer. 5 min later kwamen er 2 politie agenten de kamer binnen die de man het hostel hebben uitgezet. Zo, dan kon ik ook eindelijk eens gaan slapen.
De volgende dag kwam Pauline (leren kennen via de groep) ook naar het hostel met 32 bedden. Daar hebben we de tweede nacht dus samen verbleven. Het beviel eigenlijk prima dus hebben we ook nog 2 nachten bijgeboekt. Dan konden we even rustig Sydney centrum verkennen en uitstippelen hoe we nu verder zouden gaan. Want Pauline en ik hebben besloten om samen de zuidkust af te gaan.

De volgende ochtend zijn Paul en ik op zoek gegaan naar hoe we de zuidkust willen gaan zien. In ons hostel zat een soort reisbureautje die we om advies hebben gevraagd. Zij kwam met een paar voorstellen en daaruit hebben Paul en ik maar besloten om eens gek te doen en gewoon een  campertje te huren voor 3 weken waarmee we van Sydney naar Melbourne gaan!!!! Helemaal gaaf, dan kunnen we zelf onze route bepalen en kunnen we zoveel mogelijk zien. Over 2 dagen konden we ons campertje dan ophalen bij het verhuurbedrijf.

Een stelletje (Jasper en Anne) uit de groep was ook naar Sydney centrum verhuisd en met hun zijn we van Coogee beach naar Bondi beach gelopen langs de kustlijn op. Dit was een mooie route en leuk om gedaan te hebben.
'S avonds zijn Pauline en ik samen gaan stappen in Sydney bij club Ivy. We moesten en zouden toch een keer uit zijn geweest in Sydney centrum. Het was een gezellige avond maar we moesten op een gegeven moment toch echt naar huis omdat we de volgende dag ons campertje op gingen halen.

Dag 1 met camper:
Met onze backpacks gepakt richting het verhuurbedrijf. Daar onze camper/auto opgehaald. Er zitten 4 stoelen, een 2 persoonsbed, een tafeltje en een keuken in. Helemaal top dus. Daar gaan we dan, voor het eerst links rijden en in een campertje rond rijden. De eerste stop was de supermarkt (10 min van het verhuurbedrijf) om eten en drinken in te slaan. Op de parkeerplaats doen we de auto op slot, maaaar de auto begint te piepen. Het piepje lijkt vanuit de achterkant te komen. Toch maar even naar het hulpnummer van het verhuurbedrijf gebeld om te vragen wat het is. Pauline doet het woord en zegt tegen de beste man aan de andere kant van de lijn 'the car is bleeping'. Nou ik had het niet meer van het lachen, de toon waarop ze het zei was hilarisch...de man vraagt het even aan zijn collega dus we worden in de wacht gezet. Hij zei vervolgens dat we de auto eens op slot moesten doen door de sleutel in deur en niet vanaf afstand. Dus Pauline loopt naar het slot en draait de sleutel waarop vervolgens de auto begint te loeien en te toeteren, alle sirenes gaan af midden op het parkeerterrein met de man van het kantoor nog aan de lijn, die dus ook begint te lachen. Nou we hadden het niet meer van het lachen. We moesten uiteindelijk (na onze boodschappen) toch terug naar het verhuurbedrijf zodat zij er even naar keken.
We zijn onze reis toen echt gestart en zijn richting Wollongong gereden waar we op de camping (Corrimal beach tourist park) hebben overnacht met ons nieuwe huisje. Daar aangekomen lekker de stoelletjes en tafeltje buiten gezet, hamburgers gebakken op de openbare bbq. De meeuwen hadden echter ook wel zin in een maaltijd en hadden zich met zijn allen om ons busje heen verzameld. We werden dus omringd door wel 20 van die rot beesten maar gelukkig lieten ze het na een half uur afweten. De avond heerlijk genoten, buiten zittend voor ons busje met een sterrenhemel en het geluid van de zee op de achtergrond. (Het introductie filmpje van ons busje is zeker een aanrader!! Zie video's).

Dag 2:
Vanaf Wollongong op naar Kangaroo Valley. Onderweg een koffie gedronken in Berry, een leuk knus oud plaatsje. Kangaroo valley bleek niet heel bijzonder, gewoon een leuk oud dorpje. Dus zijn we doorgereden, op weg naar een gratis campeerplaats in .... Onderweg zijn we gestopt bij 2 hele mooie uitzichtpunten. De eerste was 'Manning lookout'. Na een keer verkeerd gereden te zijn, zijn we er toch gekomen en het was het zeker waard (zie filmpje). De volgende stop op de route was 'Fitzroy falls'. Dit staat bekend vanwege een grote waterval dus hebben we daar ook een kijkje genomen een een stukjedoor het national park gelopen, het was uiteraard weer erg mooi. Toen doorgereden naar onze gratis campeerplek en na 1,5 uur rijden door het binnenland (ook heel gaaf om doorheen te rijden) aangekomen in Gunning. Het zag er echt uit als een typisch dorpje uit een slechte film. Maar heel leuk en gemoedelijk op de kampeerplaats.

Dag 3:
Vanuit Gunning naar Canberra (hoofdstad Australië). Canberra bleek niet heel interessant te zijn. De helft was ook gesloten omdat het zondag was maargoed. We hebben onszelf maar eens getrakteert op een lekker terrasje. Hamburgertje met drankje erbij, een gods vermogen kwijt maargoed, even lekker genieten...dachten we..de hamburgers werden geserveerd en waren helemaal zwart, dat bleek het soort parneermeel te zijn, maar lekker konden we het niet noemen dus dat was balen. Dan maar 's avonds een gebakken eitje met brood. Toen zijn we nog even naar het War memorial geweest, dat was wel indrukwekkend!
Omdat Canberra niet zo heftig was om nog langer te blijven zijn we doorgereden naar een gratis kampeerplaats in Captains Flat. De douches bleven daar helaas wel op slot te zitten en we waren de enige op het hele terrein maar prima.

Dag 4:
Door naar Batemansbay. Via een heel pad binnendoor, een off the road route, echt geweldig om te rijden, ongelovelijk om mee te maken. We hebben een plaats op een camping geboekt, lekker aan de zee om even te genieten van de zee, te douchen en een wasje te draaien. Een lekker chill dagje dus.
'S avonds nog even een wandelingentje gemaakt, toen we terug kwamen op de camping was er echt helemaal niets meer te beleven, iedereen lag al te slapen denk ik (21.30 uur). Dus wij komen terug van de wandeling, wil ik de auto ontgrendelen gaan dus weer al die toeters en bellen af....oeps de hele camping weer wakker....snel de sleutel in het contact gestopt en het was weer over.

Het gaat dus allemaal goed en heb het enorm naar mijn zin in Aussie. Maak de meest mooie dingen mee en heb veel lol met mijn reismaatje Paul.

De groetjes maar weer. Dikke kus uit het zonnige Australië.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade